Thans alom verkrijgbaar Met deze reclame kreet werd half jaren 1939 via advertenties in de landelijke dagbladen de consument geattendeerd op een nieuw Tjoklat product uit de Hollandsch-Zwitsersche Chocoladefabriek. De Nieuwe Tjoklat bladreepjes.  Dit waren 5 uiterst dunnen reepjes, die te samen in een wikkel als pakketje voor 10ct consumentenprijs werden aangeboden.   De pakketjes werden in 4 smaken, Pastille, Melk, Mocca en Orange op de markt gebracht.

/bladreep-offert_voor-00

Dit is de achterzijde van het voorbericht. Deze konden de HH. Winkeliers op het etalageraam aanbrengen om zo de consument te informeren dat hier de bladreepjes te koop waren en tot kopen te verleiden.

De HH. Grossiers werden via dit  gebruikelijke voorbericht  op de hoogte gebracht van voorwaarden en de eventuele marge en kortingen op bestellingen.  De 10ct verpakkingen zaten in dozen van 36 stuks gesorteerd in de 4 smaken. De netto prijs was dan voor de winkelier fl. 2,70.  De grossiers korting van 40ct per doos werd effectief bij afname van minimaal 25 dozen.  De reepjes waren door hun vormgeving zeer fragiel en overleefden een transport in een boodschappentas zelden.  (zie de opmerking onderaan de mailing)

Voorzijde van het voorbericht/offerte met de verkoop voorwaarden.

/bladreep-offert_achter-00

 

 

 

Blokker, 16-12-2015