Een halfjaar voor het uitbreken van de tweede wereldoorlog namelijk januari 1940 werd er door de toen nog Hollandsch-Zwitsersche chocolade fabriek een nieuwe Tjoklatreep smaak geïntroduceerd. Met de slogan “Iets nieuws van Tjoklat” werd de reep  Tjoklatine kracht-chocolade  op de markt gezet met de gebruikelijke consumenten prijs van 5ct per reep.  Dit waren repen in de smaken melk of puur met een zachte nougat vulling.  Met de kreet KRACHT VERWEKKEND werd de samenstelling aangeprezen. Deze bestond uit toevoeging van Indische rietsuiker, eiwit, honing, vruchten, en noot.

BIOMALS, De kracht van het kiemende koren??

Ook toen al reclame kreten waarbij je je moest afvragen waar slaat dit op. Maar ja als de consument maar koopt.

tjoklat_advertentie_22jan1940   tjoklatine_offerte_1940

                 

Hieronder de wikkel van de Tjoklatine reep (1940) De beeldmerkjes waren ook geldig voor het sparen van gratis repen.

tjoklatine_wikkel-1_10x15