De Holland-Zwitsersche Chocolade fabriek kende een vliegende start met in het eerst jaar van hun bestaan een productie van 63.000.000 repen. Chocoladeland kende, in de periode voorafgaand aan de oprichting van de HZ chocoladefabriek, ontevredenheid bij werknemers t.a.v. onderbetaling hoge werkdruk en slechte arbeidsomstandigheden dit veroorzaakten veel arbeidsonrust en stakingen. De roep naar verbetering en collectieve afspraken over uurtarieven waren zeer actueel. Het verschil van inzicht en zijn visie op bedrijfsvoering is ook een drijfveer geweest voor W.C. Sickesz om de “Holland-Zwitsersche Chocoladefabriek N.V.”, op te richten.
In een paginagrote kranten advertentie van 14 jan 1926 wordt in de landelijke en regionale dagbladen dit succes groots bejubeld.
Dan verschijnt 2 maanden later een krantenadvertentie waar het bereiken van de 67.000.000 repen wordt gememoreerd. Dankzij de geweldige kwaliteit.
En weer drie maanden laten wordt de mijlpaal van 100.000.000 repen publiek gemaakt in een advertentie van 21 juni 1926.
Daarnaast vinden begin 1927 in de Telegraaf een artikeltje met de aanhef: Gunstige bedrijfsresultaten over 1926.
Uit de Telegraaf 22 februari 1927
Gunstige bedrijfsresultaten over 1926
Naar wij vernemen heeft de Hollandsch-Zwitsersche Chocoladefabriek in het afgelopen jaar haar productie en afzet nog aanmerkelijk kunnen vergroten. De voorlopige gereed gekomen balans toont ondanks de felle concurrentie in deze branche heersende, een zeer gunstig resultaat waaruit blijkt, dat het bedrijf, ondanks deze concurrentie, zeer goed lonend is.
Om verdere uitbreiding, zoals tot nu toe geschied is, weder geheel uit eigen middelen, dus zonder kredieten , te kunnen financieren, zal de gehele winst gereserveerd worden. Doordat alle inkopen steeds contant voldaan worden, heeft het bedrijf praktisch geen handelscrediteuren, terwijl alle bezittingen onbelast eigendom zijn.
Al met al kunnen hier spreken van een succesvolle en vliegende start van het bedrijf.